zondag 28 september 2014

omslagdoeken, sjaals en Fenna garen

Het blijft een heerlijk werkje om te doen. Zo'n leuke sjaal of omslagdoek haken met mooie kleurtjes garen.
In de vakantie haakte ik op Texel deze omslagdoek van Drops Cotton Merino. heerlijk zacht garen om mee te haken!





Voor de bovenkant gebruikte ik de grannysteek. De gekleur rand haakte ik naar eigen inzicht met verschillende kleuren en steken.


Uiteindelijk kwam er in de basiskleur nog een franje rand langs met een soort klavertjes.
Hij kleurt mooi bij mijn winterjas dus ik zal hem met veel plezier gaan dragen.

















Op verschillende facebook groepen kwam ook het inmiddels bekende Fenna garen herhaaldelijk voorbij. Via een omweg wist ik een aantal bolletjes in mijn bezit te krijgen en haakte er deze omslagdoek van in deze mooie herfst kleuren. Hij had iets groter gemogen maar ik had van deze maar drie bollen.


Het engelse patroon had ik ooit eens van iemand gekregen maar ik heb geen idee waar het oorspronkelijk vandaan komt.
Het leuke van dit patroon is dat de bovenkant wat rond loopt zodat het lekker om je schouders valt

Op dit moment ben ik met de regenboog Fenna bezig. Heel vrolijk al die kleurtjes!
Het is de cresentmoon sjaal en deze valt helemaal mooi rond.
Er komt nu nog een mooie afwerkrand omheen.







4 opmerkingen:

  1. prachtig post bedankt voor het volgen, ik zag u ook op google+

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je omslagdoeken zijn mooi geworden, verslavend he omslagdoeken haken echt een leuk werkje groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou ik hier het patroon kunnen kopen

    Groetjes Elly Bijenhof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb helaas geen patroon Elly. Haak meestal van een plaatje of uit mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen