zondag 23 juni 2013

antroposofische pop

Afgelopen week een oude hobby opgepakt; Het maken van een antroposofische of zonnekind pop.

Toen mijn oudste dochter klein was heb ik eens een cursus gevolgd voor het maken van deze poppen en het was super leuk! bijzonder om te zien hoe er uit een lapje tricot en wat schapenwol een poppenkind ontstaat.
nu vroeg mijn nichtje of ik voor haar dochtertje van bijna 1 een pop wilde maken en toen ik eenmaal bezig was kreeg ik de smaak weer te pakken. Er volgen er vast nog meer.
Maar nu eerst Dotje. Ik kocht het patroon en de stof voor deze pop bij www.nielsholgersson.nl

Eerst vorm je van een bol schapenwol en buistricot een hoofdje.

Van poppentricot knip je de handjes en voetjes en een stukje voor het hoofd en lijfje.
Mijn nichtje wilde graag een rood met witte stippen pakje. bij deze pop zit dat vast aan de pop.

Vervolgens haakte ik nog de haartjes en werd de pop verder in elkaar gezet.
En zie daar: Dotje!



Mijn nichtje was er blij mee en hopelijk haar dochter ook als ze straks jarig is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten