vrijdag 12 juli 2013

waldorfpop 2

Voor mijn tweede tweeling dochter maakte ik zoals beloofd natuurlijk ook een pop. Deze moest Emmy heten volgens haar.



We waren afgelopen weekend bij mijn schoonouders in friesland. Daar maakten we de foto's in de tuin.

Emmy heeft bruin haar dat ze in staartjes draagt maar het haar kan ook los.



Ik maakte een stoere spijker tuinbroek met een blauw bloesje eronder met hartjes. In tussen heeft ze ook blauwe gehaakte schoentjes maar die staan nog niet op de foto.







 Inmiddels heb ik ook weer planner voor een volgende pop. Misschien dat ik deze wel in de webwinkel ga verkopen......

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, hoe heb je die gekrulde haartjes gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruikte Alpaca bouclé wol van Drops. Dit is al gekruld van zichzelf. Hier haakte ik een pruikje van. Dat is opzich ook al leuk want dan heeft de pop hele korte krulletjes. Maar omdat mijn dochter langer haar wilde, knoopte ik daar nog, gelijkmatig verdeeld over het hoofdje, lange stukken van de wol aanvast.

    BeantwoordenVerwijderen